Silent Hill 4 : The Room Tam Çözüm

20 Nisan 2010 Salı


 Silent Hill 4 : The Room full indir, Silent Hill 4 : The Room hack, Silent Hill 4 : The Room hileleri, Silent Hill 4 : The Room tam çözüm, Silent Hill 4 : The Room Türkçe yama

1. Bölüm - Oda 302



Oyuna yatak odasında başlıyoruz. İlk olarak odanın her tarafını gezin, nerede ne var iyice aklınıza yerleştirin.

Bu odaya iyice alışmanız önemli çünkü sıkça ziyaret edeceksiniz. Her yere baktıktan sonra yandaki odaya geçin ve yine etrafı dikkatlice inceleyin.
Özellikle de küçük masanın yukarısındaki duvara bakın. Bir süre sonra ara demo başlayacak.


Demodan sonra odayı dolaştığınızda bir kaç farklılık göreceksiniz.Örneğin artık pencereden dışarı bakabiliyorsunuz. Dışarı baktığınızda sokağı seyredeceksiniz, metroya inen kız dikkatinizi çekmiştir mutlaka. Pencereden uzaklaşın ve yatak odasından çıkarak daireyi dolaşmaya başlayın.
İlk olarak kitaplığın yanındaki notu alın. Sandığı inceledikten sonra etrafa bakmaya devam edin. Lambanın altındaki kırmızı defter kayıt noktası, oyunu kaydetmek istediğimizde buraya dönmemiz gerekiyor. Banyoyu ve çamaşır odasını inceledikten sonra mutfağa geçerek buzdolabının içinden şarap şişesini ve çikolatalı sütü alın. Yanınızda taşımak istemediğiniz eşyaları sandığa koyabilirsiniz, eğer şarap şişesini silah olarak kullanmak istemiyorsanız burada bırakabilirsiniz.



Kapalı olan kapıyı kontrol edip demoyu izledikten sonra kapının altındaki notu alın. Sesleri duyduktan sonra banyoya girin ve demoyu seyredin.
Oyunda sıkça bu tür ara demolarla karşılaşıyoruz ve bu demolar belli şeyleri yaptıktan sonra çıktıkları için doğru yolda olup olmadığımızı anlayabiliyoruz.
O yüzden yazım boyunca demo giren yerlerde belirtmeye çalışacağım.


Delikten boruyu alın, bu boruyu silah olarak kullanabiliyorsunuz. Uzun süre başka silah bulmayacağınızı düşünürsek elinizden bırakmamanızı tavsiye ederim.
Artık deliğe girebilirsiniz, deliğin sonuna kadar ilerleyin.


2. Bölüm - Metro



Demonun ardından koridorun sonuna kadar ilerleyin. Sağ taraftaki kapılar kilitli olduğundan yapabileceğiniz tek şey yola devam edip kadınla konuşmak.
İlginç bir dialoğun ardından yola devam edin. Yine bir ara demo girecek ve ilk düşmanınızla karşılaşacaksınız. Elinize boruyu alın ve köpekleri öldürün.

Unutmayın, oyundaki yaratıkları devirdikten sonra üzerlerine basarak öldürmelisiniz, aksi halde tekrar dirileceklerdir.


Bayanlar tuvaletinde yine bir delik göreceksiniz. Şimdilik bu deliğe girmeyin ve tuvaletten çıkarak ilerlemeye devam edin. Birkaç köpek daha öldürdükten sonra koridorun sonunun sağ tarafında kurşun bulacaksınız. Bunları alın ve bayanlar tuvaletine girerek delikten geçin.


Kendinizi yine bir rüyadan uyanmış olarak bulacaksınız. Oyundaki ilk ara demoda üzerinde surat olan bir duvar görmüştünüz. O duvarın olduğu yere bakarsanız komidinin yerinden oynamış olduğunu fark edeceksiniz. Komdini düzeltin ve altındaki tabancayı alın. Duvardaki notu okuduktan sonra delikten bakın, yan odayı göreceksiniz. Kız odadan çıktıktan sonra delikten uzaklaşın, telefonun çaldığını duyacaksınız.
Yatak odasına geçerek telefona cevap verin. Telefondaki sesi dinlediğinizde ana odaya döndüğünüzde garip bir ses duyacaksınız. Kapıdaki gözetleme deliğinden dışarıya bakın ve olanları seyrettikten sonra banyoya dönerek delikten geçin.


Delikten geçtiğinizde kendinizi bayanlar tuvaletinde bulacaksınız. Bu delik, odaya dönmek için kullandığınız son deliğe götürecek sizi. İlerleyerek jetonu alın ve Lynch Street tabelasının olduğu turnikeye giderek jetonu kullanın. Merdivenlerden indiğinizde ara demo girecek.
Burada göreceğiniz düşmanları öldürmeniz mümkün değil, bu yüzden sürekli kaçın, artistlik yapmayın. Hemen sağ taraftaki merdivenlerden inin.


Trende Cyntiha diye tabir ettiğimiz kızımızı göreceksiniz ve onu dışarıya çıkarmanız gerekiyor. Trenin ilk vagonuna binin ve sağ taraftaki kırmızı düğmeye basın.
Vagondan inin ve Cynthia'nın yanına yanına gidin. Şimdi burada amacınız karşı platforma geçmek, başka bir şey olduğunu sanıyorsanız sizin hayalgücünüz geniş demektir.

Karşı tarafa geçmek için yan yana duran iki tren arasında dolaşmanız gerekiyor. Daha önce Cynthia'nın kapalı olduğu vagona girip sağ taraftan dışarı çıkarak başlayın.
İlerleyip sola gidince tekrar aynı vagona, ama daha ilerisine geçeceksiniz. Buradaki oyuncak kutusunu inceleyin. Ön taraftaki kapıyı açın ve sağdaki kapıdan çıkın.
İlerleyin ve sağdaki trene geçin. Aşağıya doğru devam edin ve sol taraftan dışarı çıkıp aşağıdan tekrar aynı vagona girin. Aşağıya ilerleyerek kapıdan sonra vagona geçin ve kapıdan çıkın. Zaten neredeyse tüm kapılar kilitli olduğundan tek yol şeklinde ilerleyeceğiniz için çok da sıkıntı çekeceğinizi sanmıyorum.


Merdidevlerden yukarı çıkın, kurşunları alıp aşağı inin. Trenin yanından ilerleyince delik göreceksiniz. Eğer oyunu kaydetmek istiyorsanız deliği kullanabilirsiniz.
Aksi halde merdivenlerden aşağı inin. Dümdüz ilerleyip merdivenlerden çıkın ve kurşunların alıp kapıyı açın. Merdivenlerden inin ve yol ayrımından sağa gidin.


Yolun sonundaki kapıya ulaşana kadar koridoru takip edin. Bu platformda toplam 5 köpek bulunuyor, dolaşırken peişinize takılıyor köpek oğlu köpekler, bu yüzden hiç canınızı sıkmalarına izin vermeden alayının defterini dürün. Trene girerek 9-Iron Golf sopasını alın. Biraz ilerleyip tren kontrollerine baktığınızda kolun eksik olduğunu göreceksiniz. Trenden inin ve yürüyen merdivenlerden sağlık içeceğini alın ama henüz yukarıya çıkmayın. Koridorun sonundaki delikten odanıza dönün.
Sağlığınız eski haline döndükten sonra odada değişiklik olup olmadığını kontrol edin. Odaya her döndüğünüzde penreceleri, kapıyı ve gözetleme deliğini kontrol edin.
İşiniz bittiğine göre banyodaki delikten geri dönebilirsiniz.



Yürüyen merdivenlerden çıkmaya başladığınzıda yaratık sesleri duymaya bşlayacaksınız. Bu yaratık diye tabir ettiğimiz onun bunun mutantları birden duvardan çıkıp 250 gram götürüp tekrar duvara giriyorlar bu yüzden siz şamarı yemeden siz patlatın ki görsünler Anyayı Toluca Gölünü.

Burayı geçktikten sonra ayrımdan sola dönerek kurşunu alın ve merdivenlerden çıkın. Demonun ardından kapıdaki plakayı alın ve kapıdan geçerek bir demo daha seyredin.
Burada gördüğünüz sayıyı not alın.


Yine uyandık. Pencereden dışarıya bakıp demoyu seyrettikten sonra ana odaya dönün. Pencereleri ve delikleri kontrol ederken birşey dikkatinizi çekecek çünkü gözetleme deliğinde 15 değil 16 el izi göreceksiniz. Kapının altındaki notu alın, eğer daha önce sandığa koyduysanız çikolatalı sütü yanınıza alın, plakayı kutuya sandığa koyun ve banyoya geçerek daha da büyümüş olan deliği kullanın.


3. Bölüm - Orman



Ormanda uyandıktan sonra ilk olarak sağ taraftaki kuyuya bakın. İçini göremediğinizi fark edeceksiniz. Yoldan aşağı doğru ilerlemeye başlayın, etrafratki yazıları okuyabilen bir insan evladı olmadığından siz de hiç yormayın kendinizi ve devam edin yolunuza. Kapıdan geçin ve buradaki deliği aklınızda tutun. Bir sonraki alanda eşek arısıyla yarasanın sıradışı bir birlikteliğinin meyvesi daha doğru zıkkımı olduğunu düşündüğümüz yaratıklarla karşılaşacaksınız. Bunlar köepek oğlu köepekler gibi belli bir sayıdalar ve öldürmek için üstlerine basmak gerekiyor, o yüzden alayının kökünü kurutun ki daha sonra canınızı sıkmasınlar.
Kurşunları alıp sonraki alana geçin ve ilerleyin, dışarı çıkıp arabanın yanına gidin. Sürücü koltuğuna baktığınızda iki tane not bulacaksınız.
Yürümeye devam edin ve bir kayanın yanında oturmakta olan adamla konuşun. Size kaya ve bir tarikat hakkında birşeyler söyleyecek. Yola devam edin, bir sonraki ekranda bir bubi tuzağı var. Üzerinize düşmesine izin vermeyin ve üzerinde tabela olan kapıyı bulun. İçeri girince öncelikle etrafı inceleyin. Sağ tarafta odanıza dönebileceğiniz delik bulunuyor, eğer zarar gördüyseniz odaya dönmenizi öneririm. Burada eve giremeyeceğiniz için üç kapıdan birini seçmeniz gerek, bu kapılardan istediğiniz sırayla girebilirsiniz; ama hepsini temizlememiz gerekiyor. Güney doğu yoluyla başlıyoruz.



Bu yola girdiğinizde dört köpek ve bir arı ile karşılaşacaksınız, kırın ağızlarınlarını burunlarını. Bir sonraki sonraki ekranda birşey yok ama kökü ele benzeyen bir ağaç göreceksiniz. Burayı aklınızda tutarak bir sonraki ekrana geçin. 6-Iron Golf sopası ve dairenize dönebileceğiniz bir delik bulacaksınız. Bu delik tam zamanında çıktı karşınıza, elinizde eşyalardan Golf sopalarını eve dönerek sandığa bırakın. Şimdi tekrar evin olduğu yere dönüp bir sonraki kapıdan geçin.


Burada bir süre ilerlediğinizde yeni bir hayalet göreceksiniz. Bu kerata diğerlerine pek benzemiyor. Buradaki deliği bulun ve yola devam edin. Bir sonraki ekranda göreceğiniz çocuğun yanına yakalştığınızda bir ara demo girecek. Şimdi etrafı inceleyin ve kazılmış olan mezarı bulun. Üzerindeki sayıyı not alın ve ileri gidin.

Buradaki kapının kilitli olduğunu fark edeceksiniz. Buradaki işimizde bittiğine göre son kapıdan geçmek üzere evin olduğu yere dönebiliriz.
Son kapıdan geçince 3 köpek ve arılarla karşılaşacaksınız yaratıkla yaratık olmayın ve bir sonraki ekrana geçin. Yerde sağlık paketi, duvarda ise delik bulacaksınız.
Etrafı gezmeniz bitince evin yanına dönün.


Kapının yanındaki adamla konuştuğunuzda sizden içecek birşeyler isteyecek. Ona çikolatalı süt verin. Yere bıraktığı küreği alıp üzerindeki notu okuyun. Kökü ele benzeyen ağacın yanına gidin ve kökün yanına giderek küreği kullanıp kazın. Böylece anahtarı alacaksınız, ancak anahtarın üzerinde çok ilginç bir mesaj bulunuyor.
Gerçekten eve dönmeye çalıştığınızda garip birşeylerin olduğunu fark edeceksiniz. Eve gidemediğinize göre tek bir yol kalıyor, yoldan geriye gidin ve delikten odanıza dönün.


Anahtarı ve elinizde ihtiyacınız olmadığını düşündüğünüz her şeyi sandığınıza koyun. Tekrar delikten geçerek geldiğiniz ormana dönün ve evin yanına gidin. Şimdi buradaki delikten geçerek tekrar odanıza girin, sandıktan anahtarı alıp geri dönün. Artık anahtarı ev kapısında kullanabilirsiniz.



İçeri girdikten sonra önce sağ tarafa gidin. Kitaplığın alt tarafındaki notu okuyun ve merdivenleden çıkıp kırılmış kilidi inceleyin. Evin sol tarafına doğru gidin ve şamdanların yanındaki günlüğü okuyun. Kapının üzerinde plakayı alıp içeri girin. Demo sırasında duyacağınız sayıyı yine not alın.


Her zaman olduğu gibi odamıza dönmüş bulunuyoruz. Eğer kapı zili çalıyorsa göz deliğinden bakmayı unutmayın, yalnız daha önce kayıt için geldiğinizde kapı zili çaldıysa tekrar çalmayacaktır. Göz deliğinden baktığınızda 17 el izinin olduğunu göreceksiniz. Odanızda dolaştıktan sonra plakayı sandığa bırakın, oyunu kaydedin ve banyodaki delikten geçin.

4. Bölüm - Hapishane



Yuvarlak şekilli bir hapishanenin ilk katındayız. Odaları saat yönünde gezmeye başlayın. İlk kapı açılmıyor bana inanın boşuna yormayın kendinizi. İkinci odada kurşun ve duvarda bir not bulacaksınız. Üçüncü kapı da açılmıyor; ama yerde bir not var. Dördüncü kapı killitli, buraya daha sonra geleceğiz. Beşinci odada sülükler var.

Altıncı odaya girilmiyor, yedinci odada ise yatağın üzerinde bir not var. Sekizinci oda da sadece sülük var. Koridorda tekrar dolandığınızda yerde bir not göreceksiniz.

Bu notu da alın ve dışarıya çıkan kapıyı açın. Burada göreceğiniz delikten odanıza geri dönebilirsiniz. Soldaki kapı kilitli olduğundan sağa doğru devam edin.


Daha önce karşılaştığınız duvarcı zibidileri buradada görmek mümkün, alan geniş olduğundan hiç muhatap olmayın onlarla. Merdivenden indikten sonra ilerlemeye devam edin ve göreceğiniz madalyonu alın. Koridorun sonundaki kapıdan girin ve ilerleyerek kapının önüne gelin.



İçeride bozuk bir jenaratör ve dev bir kapı var. O kapıyı açabileceğinizi düşünmediğiniz herhalde? Neyse tekrar dışarı çıktığınızda bizim Silent Hill'in bülbülleri olan arılarla karşılaşacaksınız. Deliğin yerini gördükten sonra merdivenlerin altındaki tabelayı inceleyin ve anahtarı alın. Hapishanenin ilk yuvarlak kısmından çıkınca gördüğünüz kilitli kapıya dönüp dışarı çıkın.


Burada ister merdivenlerden çıkabilir, ister rampayı takip edebilirsiniz, tamamıyla paşa gönlünüze kalmış bir olay yani. Rampadan çıkın ve kapıdan geçin.

Yine buraya ilk geldiğimiz yer gibi yuvarlak bir alandayız. Saat yönünde odaları kontrol etmeye başlıyalım. İlk kapı açılmıyor, ikincisinin önünde mantar benzeri yaratıklar var.

Bunları öldürsenizde kapının kapalı olduğu göreceksiniz o yüzden ne gerek var ayağınıza kana bulmaya şimdi. Bir sonraki kapıda açılmıyor ama bir sonrakinde masanın üzerinde bir günlük buluyoruz. Bundan sonra ki üç odada yine gereksiz, ama dördüncü odada duvarda bir not var. Yukarıya doğru ilerleyin ve kapıdan geçerek başka bir yuvarlak alana girin.


İlk odada kitaplar var ama inceleyemiyorsunuz. Bir sonraki odada yerde bir delik var, bu delikten aşağı atlamayın. Bir sonraki kapıya gelirken yeni bir düşmanla karşılaşacaksınız.
Aldanmayın çocuksu masum yüzlerine bir çaktı mı yere laminant parke gibi döşer sizi. Onu geçtikten sonra odaya girince yeni bir delik göreceksiniz. Yola devam edin ve sonraki odada notu okuyun. Sıradaki odada kurşunlar var, bir sonrakinde ise yeni bir delik göreceksiniz.
Sonraki odada mantar yaratıklar var, onlardan kurtulun ve notları okuyun.

Son odada ise yerde giysi duruyor ama yapabileceğiniz birşey yok. Buradaki işiniz de bittiğinden tekrar dışarı çıkabilirsiniz.


Yukarıya doğru devam edin ve üzerinde sembol olan kapıyı bulun. Bu kapı kilitli, karşı tarafa geçin oradaki vanayı çevirin. Böylece üçüncü kata enerji vermiş olacaksınız.

Tekrar yuvarlak kısma girin ve ilk ve sonuncu odalara girip yeni notları okuyun. Şimdi bu katta üç tane delik olduğunu biliyoruz. Eğer haritaları incelerseniz ikinci katta bu deliklere karşılık gelen odaları görebilirsiniz. İlk katta odalardan birinin kilitli olduğunu biliyoruz, bu yüzden üçüncü katta kitaplı odadan sonraki delikten aşağı atlarsak bu odaya girebiliriz.


Şu anda duş odasındasınız ve odada iki kafalı o masum görünümlü ama hiç masum olmayan yaratıklardan var. Onlarla polemiğe girmek gibi bir artistlik yapmayın ve direkt kapıya koşun ve dışarı çıkın. Sağa dönüp ilerleyin ve ilk kapıdan geçin. İlerdeki kapı kilitli olduğundan merdivenden çıkacağız. Notu okuduktan sonra kanlı yatakları hizaya sokmanız gerekecek.
Duvardaki delikten bakarak odaların içlerini görebilirsiniz. Kanlı yatağında olduğu odayı gördüğünüzde merdivene göre yerinizi aklınızda tutun ve merdivenden çıkarak ikinci kata gelin.
Buradaki notu da okuyun, kanlı yatağın olduğu odayı bulun ve kolu kullanarak bu kattaki kanlı yatak ile birinci kattaki kanlı yatağın aynı hizaya gelmesini sağlayın. Üçünü kata çıkın, notu okuyup sayıyı not alın. Buradaki kanlı yatağıda diğerleriyle aynı hizaya getirin. Kolu bir kez çevirdiğinizde ilk kattaki kilitli kapının açıldığını göreceksiniz ama bu yatakları hizaladınız anlamına gelmiyor. Kolu gerektiği kadar daha çekin.


NOT: Oyundaki güçlü silahlardan olan Stun Gun burada gizlenmiş. İkinici kat haritasına bakarsanız içinde delik olan odalardan birinin kapısının kilitli olduğunu göreceksiniz.

Üçüncü katı döndürerek deliklerden birinin bu odaya gelmesini sağlayın, üçüncü kata gidrek bu delikten atlayın. Düştüğünüz odada yine bir delik ve masanın üstünde öylece duran Stun Gun'ı göreceksiniz. Onu alıp dışarı çıkabilirsiniz.


Eğer Stun Gun'ı alırsanız üçüncü kattaki kanlı yatağı tekrar ayarlamanız gerekecek. Üçüncü kata çıkın ve kanlı yatağın bulunduğu delikten aşağı kadar inin. Artık muftaktasınız.
Şimdilik yemek odasında pek birşey yok, mutfaktaki kilitli kapıyı bulun ve üzerindeki plakayı alın. Üçüncü kattaki notta öğrendiğiniz sayıyı kapıda girerei açılmasını sağlayın.
Eğer tüm kattaki aynı hizaya getirmediyseniz bu kapıyı açamazsınız.


Dairenize döndüğünüzde her zaman yaptığınız işleri yapın, elinizdeki plakayı sandığa bırakın ve yeni bir dünyaya geçmek için banyodaki deliği kullanın.


5. Bölüm - Bina



Başladığınız koridorun sonuna kadar koşarak arabaya ulaşın ve merdivenlerden aşağı inin. Burada yeni bir yaratıkla karşılaşacaksınız.
Merdivenlerden aşağı devam edin ve kapıdan çıkarak ara demoyu izleyin. Maymun benzeri yaratıkları öldürün ve kapıdan girin. Burada bir kılıçla delinmiş hayalet göreceksiniz. Önce elindeki anahtarı alın, sonra da kılıcı çıkarın. Anahtarı kullanarak kapıyı açıp ilerlemeye başlayın.



İki oda sonra kurşun bulacaksınız, bir sonraki odada ise 5-Iron Golf sopası ve beyzbol sopası bulunmakta. Bu sopa borudan iyi olduğu için kullanmayı tercih edebilirsiniz. Deliği geçip kapıdan dışarı çıkın.


Merdivenlerden indiğinizde yeni bir odaya geleceksiniz. Buradaki üç köpeği öldürdükten sonra Acessories rafında bulunan anahtarı alıp dışarı çıkın. Şimdi sopayı bulduğunuz odaya geri dönün ve oradaki kilitli kapıyı açın. Yolun sonuna kadar ilerleyin ve asansöre binin. Demonun ardından en alt katta olcaksınız.


Düğmeye basarak üst kata çıkın ve girdiğiniz kapının karşısındaki kapıdan dışarı çıkın. Koridorun sonuna kadar gittiğinizde kürek ve bir tane daha kılıç bulacaksınız.


Asansörle en alt kata inin. Dışarıda yalnız kurşun var, ihtiyacınız yoksa asansördeki merdivenlerden aşağı devam edin. Dışarıda, odanın ortasındaki kırık sütunun yanında sağlık içeceği bulacaksınız. Koridoru takip ettiğinizde merdivenle karşılaşıyorsunuz, yukarı çıkın. Sağdaki ve ilerideki kapılar kilitli olduğundan koridordan yürümeye başlayın.
Tüm kapılar kilitli olduğundan yaratıklardan kaçarak yolun sonuna doğru gidin. Sıradaki odada beş maymun bulunuyor ve birisinin elinde yeni bir Golf sopası var. Buradaki işiniz bitince kapıdan geçin.


Merdivenlerden aşağı inin, kapıdan girin ve tekrar merdivenlerden inerek masanın üzerindeki baltayı ve barın üstünde notu alın. Nottaki bulmacayı çözmeniz için odanıza dönmeniz gerekiyor. Odadayken pencereden bakın ve sol taraftaki tabeladaki telefon numarasının son dört hanesini not edin. Tekrar bara dönün ve sayıyı kullanarak kapıyı açın.



Merdivenlerden yukarı çıkmaya başladığınızda hayaletler sizi takip etmeye başlayacaklar. En üstte ulaştığınızda kapıdaki plakayı alın ve içeri girin. Herhalde artık cesedin üzerinde hangi sayıyı göreceğinizi tahmin ediyorsunuzdur.


Dairenize döndüğünüzde pencereden ve delikten bakın. Sandığa gereksiz eşyaları koyun, oyunu kaydedin ve banyodan bir sonraki durağınıza geçin.


6. Bölüm - Apartman



Sonunda az da olsa tanıdık bir yerdeyiz. Amacımız Eileen'ın odasına giriş yolunu bulmak. Öncelikle 301 nolu odaya gidin. Günlüğü ve kırmızı kağıdı alıp fotoğraf odasına geçin.
Kırmızı resimleri incelediğinizde iki tane anahtar bulacaksınız. Günlüğü okuduktan sonra tekrar koridora çıkın. Kırmızı kağıdı kapınızın altına koyunve merdivenlere yönelin.
Burada karşılaşacağınız adam size bir bebek vermek isteyecek almamanızı öneriyorum ya da alın görün ebenizin...


Merdivelerden en aşağı inin ve posta kutusunu açarak batı koridoruna geçin. 105 nolu odayı anahtarla açarak içeri girin ve daire anahtarlarını ve kırmızı kağıt parçalarını alın.

Kağıtların yanındaki notu okuyun. Koridorun sonundaki yatak odasında günlük bulacaksınız, onu da okuyun. Artık odaları dolaşmaya başlayabilirsiniz, yalnız bundan sonraki kısımda mutlaka girmeniz gereken tek yer 102 nolu oda. 203 nolu odada yeni bir kırmızı kağıt bulacaksınız. Eğer burayı hızlıca geçmek istiyorsanız diğer odalara gezmenize gerek yok.
Yine de fazladan malzemem olsun hem hikâyeyi de biraz detaylı öğreneyim diyorsanız tüm odaları dolaşabilirsiniz.


103 nolu odaya girdiğinizde buzdolabının önünde sülükler göreceksiniz. Dolabı açın ve içini inceleyerek yırtık kağıt parçasının diğer yarısını bulun. Etrafı dolaştıktan sonra odanızın önüne gelin ve elinizdeki tüm kağıt parçalarını kapının altına yerleştirin. 301 odaya girin ve delikten geçerek odanıza girin. Tüm kağıt parçalarını alıp okuduğunuzda 303 nolu odanın anahtarının yatağınızın yanında belirdiğini göreceksiniz. Onu alıp hemen delikten geçin ve 303 nolu odaya girerek demoyu seyredin.


Uyandıktan sonra kapının altındaki notu ve yanındaki tılsımı alın. Etrafı kontrol edip tüm deliklerden baktıktan sonra oyunu kaydedin ve banyoya girin. Şaşırdınız mı?
Çamaşır odasına girdiğinizde duvarda bir işaretler görceeksiniz. Tılsımı bu işaret üzerinde kullandığınızda dört tane sembol çıkacak. Sandıktan plakaları alıp sembollere göre yerleştirmeye başlayın. Üstteki turuncu, alttaki mor, soldaki pembe, sağdaki ise sarı plakayı temsil ediyor. Bunları yaptığınızda yeni deliğiniz açılmış olacak.


7. Bölüm - Hastahane



Demonun ardından kendinizi koridorda bulacaksınız. Uyandığınız odaya girince yeni bir yaratıkla karşılaşacaksınız. Ana koridora dönüp ilerlemeye başlayın. Kısa bir demonun ardından Eileen'ın çantasını bulacaksınız. Acil servis odasının tam karşısındaki odaya girin, masanın üzerinde bıçak bulunuyor; bunu da silah olarak kullanabilirsiniz. Diğer kapıdan geçerek resepsiyon odasına ulaşın ve ışıklı tahtayı inceleyin. Ardından karşı taraftaki masada bulunan notu okuyarak kapıdan çıkın.



Kapa kapının güneyindeki kapıdan yeni bir acil servis odasına gireceksiniz ve burada sağlık içeceği bulunuyor. Karşı taraftaki odada dairenize dönmenizi sağlayacak delik mevcut.
Güneydeki depo odasında sağlık ampülü bulmanız mümkün. Koridora dönüp güneye giderek asansöre ulaşın, asansör çalışmadığından yandaki kapıdan merdidenlere çıkmanız gerekiyor. İkinci kata çıkın.


Bu uzun koridorda 22 kapı var ve oyunu her oynadığınızda bu kapılar değişiyor. Burada asıl önemli olan iki odayı bulmanız gerek, anahtarlı oda ve kilitli oda.
Anahtarlı odayı bulduğunuzda bir yılan heykeli göreceksiniz. Heykeli inceleyerek anahtarı alın ve kafesten anahtarı alarak kurtulun. Kilitli odayı bulup kapısını açın ve Eileen ile konuşun.
Ona çantasını verin. Bundan sonra Eileen siznle birlikte gezecek, bu yüzden onu gözünüzden bile sakının.
Koridora çıktığınızda iki hemşire yaratık göreceksiniz, ikisinide eski günlerdeki gibi halledin, düğmeye basarak asansörü çağırın ve içindeki hemşireyi de öldürün. Geri dönün ve merdivenlerden birinci kata inin.


Buradaki iki hemşireyi de hallettikten sonra içinde delik bulunan odaya girin ve Eileen ile birlikte delikten geçin. Oda ne? Yine yalnız başınasınız. Salona gelince tavandaki pervane yere düşecek. Kapının altındaki zarfı alın. Kitaplığın yanında da üç tane günlük sayfası bulunuyor. Bu arada odanın havasının ağırlaşmasının sebebi de yavaş yavaş şeytani güçlerin kendileri göstermeye başlaması. Bir süre sonra odanızda anormal olaylar gerçekleşmeye başlayacak.



Delikten geriye geçtikten sonra bir demo seyredeceksiniz. Asansöre doğru gidin ve boşluktan karşıya geçin. Buradaki kapıyı odanızda bulduğunuz anahtarla açabilirsiniz.
Merdivenlerdeki üç hemşireyi öldürdükten sonra kapının yanındaki notu okuyun ve içeri girin.


Spiral merdivenden aşağı inmeye başlayın. Artık dünya aralarında bu spiral merdievenlerle karşılaşacaksınız. Her meridevende bulunan bir yol ayrımı sizi oyunu kaydedebileceğiniz odanıza götürecek, merdivenlerin en altında ise ise sıradaki dünyaya geçebileceğiniz kapı bulunacak.

8. Bölüm - Metro



Koridordan ilerlemeye başlayın, göreceğiniz iki kapıdan soldakinde Holly Candle bulunuyor. Bunlar odanızdaki hayaletlerden kurtulmanız için gerekli, o yüzden alıp sandığınıza koyabilirsiniz.

Ayrıca turnikeler için jeton gerekeceğinden bayanlar tuvaletindeki delikten odanıza dönmeli ve sandıktan jetonlarınızı almalısınız.


Odanıza döndüğünüzde pencerelerin vurulduğunu ve sağlığınızın iyileşmediğini fark edeceksiniz. Kapının altındaki notu okuyun ve zarfın içindeki anahtarı alın. Odanızdaki hayaletlerin etkiledikleri yerlere çok yaklaşırsanız zarar görürsünüz. Eğer elinize Saint Medallion alırsanız hayaletlerden korunabilirsiniz; ama bu madalyonlar bir süre sonra kırılacaktır.
Daha garanti olanı Holy Candle kullanmak. Hayaletli bölgede yere mum dikmeli ve mum sönen kadar başında beklemelisiniz. Böylece o alanı arındırmış olacaksınız. İşiniz bittiğinde anahtarı, jetonları ve eğer sandığa koyduysanız bir tane kılıç alarak metroya dönün.



Gişelere yaklaştığınızda demonun ardında farklı bir hayaletle karşılaşacaksınız. Bu hayalet diğerlerinden farklı olarak size uzaktanda saldırabiliyor ve ondan kurtulmadığınız sürece peşinizi bırakmıyor. Bu yüzden onun fiyakasının bozup yere düşürün ve kılıcı üzerine saplayın.


Lynch St. Girişinden aşağı inin. Koridorun sonunda sağlık içeceği var, artık odada iyileşemediğinize göre bunları kaçırmanız pek akıllıca olmaz. Ortadaki sandalyenin üzerinde duran kırbacı da almayı unutmayın. Bu Eileen'ın kullanabileceği silahlardan biri.


Tekrar merdivenlerden inin ve trene girerek oyuncak kutusunu bulun. Kutuyu açarak içindeki kirli jetonu alın. İstasyonun ucundaki odaya girin ve merdivenden aşağı inin. Eileen sizi takip etmeyecek. Mumu alın ve aşağı inmeye devam edin. Böylece yine odanıza dönüş olacaksınız. Kirli jetonu mutfak lavabosunda yıkayın ve metroya geri dönün. Eileen'ın olduğı yere dönün ve ilerleyerek yıkadığınız jetonu otomatta kullanın ve anahtarı alın. Gitmeniz gereken yer yürüyen merdivenlerin olduğu yer, bu yüzden yine Eileen'ı geride bırakarak deliğin olduğu yere gider gibi merdivenden inin ve koridordan ilerleyip yürüyen merdivenlere gelin.


Yürüyen merdivenlerin tepesinde sola dönerek sağlık içeceğini alın ve merdivenlerden çıkın. Yerdeki tren kartını alın. Anahtarı kullanarak kapıyı açın ve içeriden kolu alın.

Tren kartını kullanarak Lynch St. Kapısından girin ve Eileen'ın yanında dönün. Onu tren kartını bulduğunuz yere götürün ve yürüyen merdivenlerden inin. Trene binin ve ilk vagona kadar ilerleyin. Kolu yerine taktığınızda tren hareket edecek, geriye dönün ve boşluktan aşağı inin. Kapıdan geçince hemen karşı tarafa koşun ve kapıdan girin. Yine spiral merdivene geleceksiniz. Odanıza dönmek için yol ayrımını kullanmayı ve devam etmek için yolun sonundaki kapıdan geçmeyi unutmayın.


9. Bölüm - Orman




Mezarlıkta başlıyorsunuz. Eileen'in garip yazıları okuma yeteneği var, herhangi bir yazının yanında durduğunuzda size anlamını söyleyecektir. Öncelikle köşeden meşaleyi alın.
Bunun sayesinde karanlık yerleri görebileceksiniz. Eğer şimdi odanıza dönüp meşaleyi çamaşır odasındaki yağa batırırsanız ateş daha uzun süreli yanacak ve işinizi kolaşlaştıracaktır.


İlerlemeye başlayın ve meşale ile kuyuya bakın. Burada oyuncak bebek kafası bulacaksınız. Evin olduğu yere gittiğinizde yakılmış olduğunu göreceksiniz.
Burada tekerlekli sandalyede bir bebek var, bulduğunuz bebek parçalarını ona takmanız gerekiyor. Tüm parçalar ormanın çeşitli yerlerine yayılmış kuyuların içlerinde bulunuyorlar.
Kuzeydoğu yolunda iki tane olmak üzere diğer iki yolda bir parça bulacaksınız. Evin olduğu ekrandaki demirler altında zincirler bulacaksınız, Eileen bunu silah olarak kullanabiliyor.


Kuzeybatı yoluyla başlayalım. Kuyudan parçayı aldıktan sonra ilerlemeye başlayın. Yerde bir balta bulacaksınız. Sonraki ekranda ise demonun ardından madalyonu almalısınız.

Eve dönün ve kuzeydoğu yoluna girin. Buradaki ikinci ekranda ilk kuyuyu buluyorsunuz. En son ekrana kadar ilerlediğinizde kuyunun yanı sıra mum ve sağlık paketi bulacaksınız.


Kuyulardaki parçaları aldıysanız tekrar eve doğru dönün, eğer isterseniz yolda yeniden ortaya çıkmış madalyonu da alabilirsiniz.


Sırada güneydoğu yolu bulunuyor. Daha öncede karşılaşmış olabilirsiniz ama burada gümüş kurşun bulacaksınız. Gümüş kurşunlar hayeletleri tek bir atışta yere serebiliyor ama sabırlıysanız bu işi diğer silahlarla da yapabilirsiniz. Buradaki dördüncü ekranda kuyu ve sağlık içeceği bulunuyor. Kuyudan bebeğin bacağını alıp evin yanına dönün.


Elinizdeki tüm bebek parçalarını, sandalyedeki bebek üzerinde kullanın ve demoyu seyredin. Merdivenlerden aşağı inerek sunaktaki kitabı okuyun. Madalyonu kapının üzerinde kullanın ve içeri girin. Burada artık ezberlediğiniz spiral merdiven ile karşılaşacaksınız. İster yol ayrımından odanıza dönün, ister yolun sonundan bir sonraki dünyaya geçin.


10. Bölüm - Hapishane



Asansörden çıkınca yine o sizi takip eden keratayla karşılaşacaksınız, kaçmaya devam edin ve aşağı inerek üçüncü kat kapısından içeri girin.
Yine aynı yöntemi kullanarak saat yörüngesinde tüm odaları dolaşacağız. İlk odada kanlı yatak ve delik bulunuyor. İkinci odada mum var. Dördüncü odada sadece delik var.
Beşinci odada sağlık içeceği, altıncıda ise kurşun bulunuyor. Şimdi burada güzel bir yöntem kullanabilir ve birinci odadaki delikten atlayarak zemine inebilirsiniz.
Bunu yaptığınızda Eileen yukarıda kalacak ve karşılaştığınız saldırılardan etkilenmeyecek.



Mutfaktan banyoya doğru gidin ve mahkum giysisini alın. Kafeye girdiğinizde madalyon ve sağlık içeceği bulacaksınız. Merdivenden yukarı çıkmaya başlayın ve üçüncü kata kadar çıkın.

Burada Eileen için güzel bir silah da bulacaksınız. Şimdi en yakın deliğe gidip evinize dönmeniz gerekiyor. Zemin merdivenlerin yukarısında delik olduğunu biliyorsunuzdur, odanıza dönüp giysiyi küvete sokun. Böylece üzerindeki yazıyı okumanız mümkün olacak, tekrar hapishaneye dönebilirsiniz.


Şimdi hedefiniz ikinci kat. Artık buralarda yapacak pek bir şey kalmadı, oadaları dolaşıp işinize yarayacak malzemeleri toplamalısınız. Burada ilk üç oda kilitli, dördüncüde günlük ve kurşun buluyorsunuz. Beşinci oda önemli olan oda, çünkü burada kılıç var ki birazdan karşılaşacağınız düşman üzerinde kullanmanız gerekecek. Altı ve yedinci odalar kilitli, sekizinci odada ise mum bulunuyor.


İlk kata inin ve buradaki odaları da dolaşın. Dördüncü odada kurşun, beşinci odada sağlık içeceği, yedinci odada ise mum bulunuyor.
İsterseniz burayı hiç gezmeden zemin kata inebilirsiniz. Zemin kata indiğinizde ara demo girecek ve yeni hedefinizde karşılaşacaksınız. Bu hayalet eğer elinizde gümüş kurşun yoksa sizi biraz zorlayabilir çünkü yere yıkmanız biraz uzun zaman alıyor. Yapmanız gereken yere düştüğü anda üzerine gelip kılıcı sokmak.
Hayaletin dönmeye başladığını görürseniz bir an önce ona zarar verin yoksa yanınıza gelip feci şekilde zarar verecektir. Onu yere mıhladığınızda elindeki anahtarı alın. Artık Eileen'ın yanına dönebilirsiniz. Ona bulmuş olduğunuz yeni silahı verin ve birlikte zemin kata inin. Deliğin yanından sağlık paketini almayı unutmayın ve kilitli kapıdan geçin. Burada sizi altı tane iki kafalı yüzü masum kendisi cibiliyetsiz yaratık bekliyor, altısının daha doğrusunu onikisinin birden beynini dağıtmadan ilerlemeyin. Çünkğ her ne kadar Eileen yeni silahıyla iyi iş çıkarsa da bu yaratıklar ona zarar vercektir. Yolun sonundaki kapıdan geçtiğinizde tanıdık bir manzara ile karşılaşacaksınız: Spiral Merdiven.


Odanıza dönüp kaydınızı yaptıktan sonra merdivenlerin sonundaki kapıdan bir sonraki durağınıza geçin.



11. Bölüm - Bina



Normalde burası uzun bir bölüm ama size bu bölümü kolay biçimde geçmenin yolunu anlatacağım. Böylece sizi oldukça uğraştıracak olan Reminiscense bulmacasını yapmak zorunda kalmayacaksınız. Tabi bu çözümü kullandığınızda bazı malzemeleri toplama imkanınız olmayacak ama yine de sanırım siz de bu çözümden memnun kalacaksınız. Burada okuduklarınızı sırasıyla yapmanız ve başka şeylerle ilgilenmemeniz çok önemli.


Öncelikle yerdeki Reminiscense notunu okuyun. Burada Richarda Braintree ile dövüşebilir ya da ondan kaçarak oyunu daha kısa sürede bitirebilirsiniz, ama ben kaçmamıştım ona göre.
Eileen ile asansöre binin. Asansörde Bottom dümesine basarak alt kata inin. Kapıdan çıkın ve çitlerin yanındaki kurşunları ve mumu alın. Bu çözümün en önemli noktalarından biri burası.
En köşeye gidip Eileen'ı orada bırakacaksınız. Nasıl mı? Eileen köşedeyken koşun ve asansöre binin. Bunu başarmanız biraz sizi uğraştıracaktır, ama Henry'yi asansörde yalnız gördüğünüz an bilin ki başardınız.


Karşıdaki merdivenlerden indiğinizde kanalizasyona inmiş olacaksınız. Buradaki mantarları öldürün ve merdivenden yukarı çıkın. Bilardo topunu sakın almayın. Yoldan devam edin ve ara demoyu izleyin. Çitin yanındaki sağlık paketini alıp yola devam edin. Bir sonraki ekrana geçtiğinizde ayak sesleri duyacaksınız. Burada bekleyin, çünkü gelen Eileen. Yanınıza gelince yandaki kapıdan girin. Voleybol topunu sakın almayın.
Merdivenlerden aşağı inin ve tekerlekli sandalyelere dikkat ederek koridorun sonundaki kapıdan girin.



Merdivenlerden inmeden önce sola giderek mum alabilirsiniz. Girebileceğiniz tek kapı olan üçüncü kapıdan girin ve notu okuyun. Kapıdaki şifre değişmiş. Delikten geçerek odanıza dönün ve pencereden bakın. Telefon numarasının aynı olduğunu göreceksiniz. Odanızdaki telefonu kullanarak bu numarayı aradığınızda size barın yeni numarasını söylüyorlar, bizim için önemli olan yine son dört hanesi. Tekrar bara dönün ve panele 4890 yazarak içeri girin.


Yoldan ilerleyin ve en son kapıdan girin. Burada sizi oldukça zor bir dövüş bekliyor çünkü bu elemanlar epey sıkı. Üzerinize grup halinde saldıracaklar hepsinin tek tek öldürmek hem zaman kaybı hem de çok zahmetli. Bu yaratıklar tek bir yaratıktan besleniyor, yani sadece bir tanesi gerçek. Bu yaratığı bulup ona vurmaya başladığınızda hepsinin zarar gördüğünü fark edeceksiniz.
Yaratıkları öldürdükten sonra kapıdan geçtiğinizde dünya sonu spiral merdiveniyle karşılaşacaksınız. Merdivenlerin sonuna geldiğinizde yerdeki günlüğü alın ve kapıdan içeri girin.


12. Bölüm - Apartman



Odanızı ilk defa üçüncü şahıs görünümüyle gezeceksiniz. İlk olarak masanın üzerindeki kitabı okuyun. Yatak odası ile banyo arasındaki duvara dikkat edin. Odaya girdiğinizde dört tane kırmızı not bulacaksınız. Bunları da okuduktan sonra Joseph ile tanışacak ve bir demo izleyeceksiniz. Demonun ardından duvardaki baltayı alın ve delikten geçin.


Şimdi baltayı yine onu bulduğunuz yerde kullanın ve bir delik açın ve buradan geçin. Cesedi inceleyin ve üzerindeki anahtarları alın. Delikten tekrar dairenize dönün ve anahtarları ön kapınızda kullanın. Eileen ile tekrar birleşeceksiniz ama bu sefer göreceğiniz gibi odalar arasında dolaşmak çok kolay olmayacak, odaları birbirinden ayıran engeller ve özellikle kayıt için odanıza dönmek istediğinizde çok sinir bozucu olacak.



Yolculuğunuza 301 nolu oda ile başlayın. Madalyonu aldıktan sonra merdivenlerden aşağı inin. 201 nolu odadasınız, sağlık içeceğini aldıktan sonra koridora çıkın ve 202 nolu odaya girin.

Burada sonuncu kılıcı bulacaksınız. 203 nolu odaya, oradan da 204 nolu odaya geçin. Sağlık içeceğini aldıktan sonra koridora çıkın.


205 nolu odada sağlık içeceği, 206'da ise mum var. Duvardaki delikten 207 nolu odaya geçin, kurşunları alın kapıdan yeniden koridora çıkın. Buradaki merdivenlerden birinci kata ineceksiniz. 107'deki sağlık içeceğini aldıktan sonra 106'ya girin ve sağlık paketini ve ampülü alın. 105 nolu oda kilitlerle zincirlenmiş durumda, hedefimizin burası olduğu açıkça görülüyor. Birinci katın ana koridoruna çıktığınızda yerde çizim kitabı göreceksiniz, onu okuyup doğru kanadına geçin.


Burada asılmış bir ceset göreceksiniz. Konuşmanın ardından 105'teki kilitlerden biri açılacak. Koridorun sonunda bir ceset daha bulacak ve bir kilidi daha açacaksınız. 104 nolu odaya girin ve kafeslerden birinin içindeki asılı cesetle konuşun. Kaldı üç tane kilit. 103, 102 ve 101 nolu oadalara sırasıyla gidin ve buralardaki cesetlerle konuşarak tüm kilitlerin açılmasını sağlayın.


Koridora çıktığınızda demonun ardından 105 nolu odaya gidin. Kitaplıkta duran kırmızı kutu hedefiniz, içinde göbek bağı bulunuyor. Demonun ardından odadan çıkın ve bir demo daha seyredin. Şimdi tek yapmanız gerekn 302 nolu odanıza geri dönmek.


Dairenize girdiğinizde oradaki ruhları mumları kullanarak uzaklaştırmanız gerekiyor. Bu da oyunun sonunu etkileyen detaylardan biri. Daireyi temizlediğinizde oyunu kaydedin. Burada aklınızda tutmanız gereken en önemli şey birazdan oyunun en baba dövüşünü yapacağınız o yüzden işinize neyin yarayacağını düşünüyorsanız onu yanınıza alın. Göbek bağı mutlaka yanınızada olmalı, ayrıca sağlık ve vurdu mu indirecek bir silahta almakta akıllıca olur. Duvardaki ayrıktan geçerek delikten inin. Kendinizi kıpkırmızı bir yerde bulacaksınız.

Odanın ortasındaki delikten atlayın ve meşhur kerata Walter Sullivan'a Merhaba deyin.


Burada özellikle belirtmem gereken şu; Eileen bir topa doğru yürüyor ve eğer siz Walter Sullivan'ı zamanında öldüremezseniz Eileen bu topa dokunacak ve ölecek bu da sizin oyunu kötü sonla bitirmeniz anlamına geliyor. Oyun boyunca Eileen ne kadar çok hasar gördüyse o kadar hızlı ilerleyecek, o yüzden onu gözünüzden bile saknmış olmanız gerek.


İlk iş göbek bağını büyük yaratığın üzerinde kulllanın. Bundan sonra etrafta bulunan mızrakları yine bu büyük yaratığa batırın. Tüm mızrakları batırdığınızda Walter Sullivan ölümlü olacak. Artık yapmanız gereken diğer düşmanlarınıza yaptığınız gibi elinizden geleni arkanıza koymamak. Onu yere serdiğinizde oyun bitecek ve hangi sonu hak ettiyseniz o son ile karşılaşacaksınız.

0 Yorum: